4 Temmuz 2018 Çarşamba

İngilizce Öğrenmek isteyenler !!!




Bugünkü başlığımız : İngilizce öğrenme.

İki yüksek lisans yapan  biri olarak sana İngilizce öğrenme konusunda bilgiler, tüyolar, adresler, seviye tespit linkleri, akademik süslü laflar  vs  yazacağımı sanıyorsan baştan söyleyeyim yazmayacağım çünkü bu İngilizce benim resmen ÖMRÜMÜ YEDİ! 

Ne dilmiş arkadaş öğren öğren sonu gelmiyor. Dört zamanla başladım ‘heh’ dedim ‘dört zaman ne ki ezberle geç’.  Bi gördüm!    Geçmişten gelen  devam eden, geçmişte bitmiş ama anlatırken yine devam ediyormuş gibi yapan yada  biten mevzular katakulliler falan filan.. Yav  geleceği bile  kaç şekilde anlatıyoruz kaç tane geleceğim var belli değil ! Yemin ederim konuşurken hangi zaman dilimindeyim karmaşası yaşıyorum.  İngilizce senin gelmişini geçmişini ..….. diye az küfredip günaha girmedim.
Öğreneyim diye gitmediğim kurs vermediğim para kalmadı. Londra’da  bir aylık kurs maceram bile oldu.  Oraya da  ‘haha İngilizce biliyorum sadece pratik yapar pekiştirir dönerim’ havasıyla gittim ta ki Londra’nın hava alanı polisi bana  yüzüne aval aval baktığım soruyu  sorana kadar. Önce cevap veremedim,  utandım, cevap vermeyi geç adamın ne dediğini anlamadım ki  sonra o  güvenim fıssss yerle bir.  ‘’Iıı ooo hımmm repeat please’’   yes, english course falan atlattık.  O zaman tek düşündüğüm şey aslında hiçbir şey bilmediğim oldu. Özgüven patlamasıyla girdiğim hava alanından ‘Allahım lütfen kimse bana bir şey sormasın’ diye dualarla  kaçarak çıktım. 
Adamların aksan akıyor kardeşim biri bana orada saydırsa, küfür etse vallahi gıkım çıkmıyor!  . Yaa böyle işte oturduk totomuzun üstüne.

Neyse ki yine  bir şeyler kaptık da geri geldik . Şuanda da öğrenmeye devam ediyorum. Nasıl bırakayım?  Allahın nankör dili hele bir bırak hemen gidiyor.
Kolay değil ancak yapılmayacak bir şey de değil emin ol!

Bu işe gerçekten başlamak istiyorsan sana sadece birkaç tavsiye; evet bir yerden mutlaka başla ve  pes etme, çekinme, yardır konuş, gramer falan takılma,  yıllarca grameri kafamıza vura vura direttiler. Yurt dışında kimse senin gramerine takılmıyor, ne demek istediğini gayet net anlıyor. ‘Anlıyorum ama konuşamıyorum’ un nedeni  de bu!   ‘’Eeee fiili nereye koyacağım, özne neredeydi,  zart mıydı zurt muydu’’  derken ne diyeceğini unuttun gitti zaten..  Takılma konuş, konuştukça her şeyi daha iyi oturtacaksın.  Kelime önemli, öğren, film izle, kitap oku.. . Zamanla ilerlediğini görünce daha çok sarılacaksın güven bana .  Sabret..

Hadi eyvallah!

2 yorum:

  1. Benim en özürlü olduğum konu yes no okadar hatta gecen bi ingiliz bana ingilizce bılıyomusunız dıye sordu bende yol ıstıyo sanıp yes yes buyurun deyıp yol verdim o suratındaki şaşkın ıfadeyı hıc unutamam sanırım buraya gelip benimle karsılastıgına o da pişman olmustur.. ne yapayım ne anlıyorum ne konusabılıyorum sorry

    YanıtlaSil